Best Food
nice food
healty Food

Tuesday, April 5, 2011

FM vs Calculator

Salam..

Apa yang terjadi bila nak makan tapi tak ada nasi..
Apa yang terjadi bila nak mandi tapi tak ada air..
Apa yang terjadi bila nak main tapi tak ada padang..( tetiba ada yang jawap.. “ada aku kesah!! T.T”)

Sambung balik..

Apa yang terjadi bila nak terbang tapi tak ada sayap..
Apa yang terjadi bila nak belayar tapi tak ada kapal..
Apa yang terjadi bila nak online tapi tak ada wireless/ wifi…
Apa yang terjadi bila nak astro tapi tak ada Tv…
Apa yang terjadi bila nak blogging tapi tak ada blog..
Apa yang terjadi bila nak CUN tapi tak ada HERo..(:p)
Apa yang terjadi bila nak senyom tapi tak ada gigi..Haha..sudah!
Apa yang terjadi bila nak post tapi tak ada motive/citer..
Apa yang terjadi bila nak … *^%*%$ (DUSH..duSh… HAiP.. BAbab!!)


glitter-graphics.com
*.*’’~kena karate tetiba!

SUDAH..SuDah!! kalau sambung lagi sampai besok pun tak habis-habis lagi kan..
Tapi biarlah aku habiskan satu je lagi..satu je..betoi!!
Iaitu..

Apa yang terjadi bila nak wat financial management tapi tak ada CALCULATOR..????

Yes Calculator.. time-time nak guna la tak ada. Dan salah aku jugak sebab baru perasan.
So nak jadikan cerita puas satu hari aku geledah satu bilik, cari di segala pelusuk tempat kecuali dalam mentol lampu je belom gara-gara nak cari calculator aku ni. Hilang dan tak dapat dikesan.

Tapi selepas di perah otak dan siap pinjam kotak masa doremon baru aku ingat yang aku mungkin tertinggal calculator dalam dewan exam secara tak sengaja. Kebenaran ini bukan direka cipta tapi disokong dan disahkan oleh alat-alat tulis termasuk beg yang aku bawak semasa hari peperiksaan tersebut. Kerana bukti penting iaitu pembaris panjang yang aku selitkan dalam penutup calculator scientific itu turut hilang dan tak dapat dikesan..

Waa….memang gilak la. Mengarut tahap cipan da. Opss cipan??.. no..no..no..tak comel plak.. tukar-tukar! Mengarut tahap blue hippo betol..huhuhu..

Ok, so nak story la ni. Oleh kerana tanpa kehadiran calculator scientific di sisi menyebabkan aku tak dapat nak study financial harini. Harapkan calculator financial tu tak cukup sebab kebanyakan chapter tak banyak kena guna calculator financial yang mahal tahap dewa ni. Tapi calculator scientific yang tak berapa nak mahal compare to financial calculator lebih berguna sekarang. Nak pinjam yang rumate punya diaorang nak guna pula coz ada paper cost management accounting at the same day.

the differents:



Scientific calculator FX-570MS
Twinline 10digit display
Battery power
401 functions
Muti-replay
Matrix/vector
S-vpam logic
Slide on hard plastic case
Registration analysis
Calculus(Numerical integration,Numerical derivative)
Physical constants
Metric constants
Equations (polynomial simultaneous)




HP 10bII Business Calculator
Display 1 line x 12 characters; 12 x 7-segment, single line, adjustable contrast; Area: 1.6 x 6.35 cm (0.63 x 2.5 in)
Built-in functions 100+
Statistical functions statistical analysis; standard deviation; mean
Financial functions TVM; NPV; IRR; cash flows; amortization


Jadinya Cuma ada 2 pilihan je. beli baru OR mintak pertolongan SOS.

Tapi oleh kerana duwet yang tak berapa nak ada coz da dekat nak hujung sem da memikirkan calculator dekat rumah yang aku boleh rembat nanti menyebabkan aku pilih pilihan yang ke 2.

So, lepas roger-roger member yang terpilih dan konferm tak ada paper yang sama on the that date plus yang aku boleh pinjam awal untuk membantu aku stadi akhirnya membuahkan hasil. Cewah.. bukan main ayat kan..

Thank you kat my lovely pren khai. Yang sudi pinjamkan dan siap hantarkan kat bilik sekali.. nanti aku belanje cekelat ceberi yek…hehe






No comments:

Post a Comment